Vstřícnost není pouze hodnota mezilidského jednání, vstřícnost je také součást businessu. Co je k uživateli vstřícné, to se dobře prodá, ať už je to nový chytrý telefon, multifunkční panenka nebo malá velká kabelka. Žádný výrobek, který není vstřícný k uživateli, nemůže dlouhodobě uspět. Vstřícnost je základ.
Nevybavuji si skoro žádnou filmovou postavu, kterou by Zdeněk Svěrák napsal a ve filmu sám herecky ztvárnil, která by nebyla vstřícná. Vyšechny byly, a jak, až to bylo k smíchu. Oldřich Lavička na Samotě u lesa, Fanouš Souček v Obecné škole, František Louka v Koljovi, Josef Tkaloun ve Vratných lahvích. Jediná postava, v které jsem žádnou vstřícnost nenašel, byla postava králova poradce, ministra, v pohádce Tři veteráni. Ten ale špatně dopadl.
“V pohádce nevlídný člověk obvykle nedobře skončí, ale co v běžném životě? Vyplatí se být vstřícný? Komu a jak?”
“Dobré je, neptat se, jestli se to vyplatí.”
Комментарии